YURTDIŞINDAN GELEN TELEFON IMEI KAYDI NASIL YAPILIR?
Yurtdışından yolcu beraberinde getirilen telefonların, sim kart takıldığı andan itibaren 120 gün kayıt yaptırmadan kullanılabilme süresi vardır. Bu süre zarfı sonunda telefonun kayıt edilmemesi durumunda cihaz iletişime kapatılır.
Tabi ki bu kayıt işlemi sadece telefonlar için değil, sim kart takılabilen
imei numarasına sahip tüm cihazlar (tablet, laptop vs) için geçerli olup kayıt edilmeleri
gerekmektedir.
Cihazın imei numarasını *#06# tuşlayarak öğrenebilirsiniz.
IMEI kayıt işlemi pasaporta yapılmaktadır. Kişiye ait
pasaportun son iki yıl içerisinde herhangi bir cihaz kayıt işleminde kullanılmamış
olması ve kişinin Türkiye’ye giriş yaptığı tarihten itibaren 120 günü geçmemiş
olması gerekmektedir.
Telefon imei kaydı için gerekli belgeler nelerdir?
Yurtdışından getirilen cihazın kayıt altına alınması için öncelikle
gerekli belgelerin hazırlanması gerekmektedir. Bunlar tamamlandıktan sonra
e-Devlet kapısı üzerinden başvuru yapılır. E-Devlet üzerinden yapılan
başvurularda kontroller sanal ortamda yapıldığından kişiden herhangi bir belge talep
edilmez. Kayıt başvurusu öncesinde e-devlet sisteminden bu pasaport için kayıt
hakkı olup olmadığı sorgulanmalıdır. Pasaportun kayıt hakkı varsa, harç ücreti
yatırılması (149.20 TL) gerekmektedir. IMEI kayıt işlemi için harç bedelini bankaya
elden ödemediyseniz; DenizBank, Garanti Bankası, İş Bankası internet
şubeleri ile e-Devlet Kapısı üzerinden ödeme işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
Cep telefonu harç bedelini, Cep Telefonu Harcı Ödeme hizmetini
kullanarak Gelir İdaresi Başkanlığı İnternet Vergi Dairesi üzerinden de
ödeyebilirsiniz.
Çalışmakta olduğunuz bankanın harç bedelini EFT yoluyla ödeme
imkanı varsa EFT ile ödemek de mümkündür.
Kayıt başvurusunun ardından cihazın kayıt edilip edilmediği, e-Devlet
üzerinden sorgulatarak öğrenilebilir.
E-Devlet kapısını kullanmayanlar veya TC kimlik numarası
bulunmayan yabancı kişiler, kayıt işlemleri için GSM işletmecilerinin
(TURKCELL, VODAFONE, TURKTELEKOM) abone kayıt merkezlerine başvuruda
bulunabilirler.
Harç ücreti dekontunun üzerinde kayıt yapılacak olan cihaza
ait imei numarası (bu numaranın doğru olması önemlidir), pasaport sahibinin adı
soyadı ve TC Kimlik numarası bilgileri yer almalıdır.
Yabancı uyruklu kişilerden imei kaydı için istenen belgeler
Türkiye’de yaşayan ve cihazını kaydettirmek isteyen yabancı
uyruklulardan; askeri personel ve diplomat olanların pasaport veya kimliğini
Abone kayıt merkezlerine ibraz etmeleri gerekmektedir. Öğrenci olanların ise okullarından
alacakları öğrenci belgesini sunmaları gerekir. Bunların dışında kalan ikamet
eden diğerleriyse alacakları ikametgah belgesini pasaportlarının aslını göstermek
suretiyle abone merkezine sunmalıdırlar. Abone Kayıt Merkezi, bu belgeleri
kendi başvuru merci kaşesini basarak BTK’ya göndermektedir.
Bu şekilde başvuruda bulunanlar, işlemlerinin tamamlandığını
ilgili abone kayıt merkezlerinden yada BTK’nın Bilgi İhbar (0312 294 94 94)
merkezinden öğrenebilirler.
Belgelerde ve cihazda problem olmaması durumunda, cihazın
bilgileri Mobil Cihaz Kayıt Sistemi’ne (MCKS) girilerek cihaz kayıt altına
alınır.
Cihazın ana kartı değişirse ne olur?
Cihaz kayıt altına alındıktan sonra anakart değişimi
yapılırsa, kayıt için ilk başvuru yapan kişi; anakart değişimini gerçekleştiren
firmadan alacağı değişim belgesini e-devlet (www.turkiye.gov.tr) üzerinden
kayıt etmelidir. Değişim belgesi antetli kağıda yazılmış olmalı veya firma
kaşesi bulunmalı ve firmanın unvanı ile adres veya telefon bilgilerinin yanında
cihazın eski yeni imei numaraları da bulunmalıdır. Ayrıca her iki cihazında aynı
marka olması gerekmektedir.
18 yaşından küçükler yurtdışından telefon getirtebilir mi?
18 Yaşından küçük olanlar da yurt dışından cihaz getirebilir
ve kendi adlarına kayıt yaptırabilirler. 18 yaşından küçüklerin anne babası e-devlet
kapısı üzerinden çocuğun kimlik bilgileri kullanarak kayıt işlemini
gerçekleştirebilirler.
Yorumlar
Yorum Gönder